Factors which influencing cooperation sales representatives with insurance company

Thesis title: Faktory ovlivňující spolupráci obchodních zástupců s pojišťovací společností
Author: Šticová, Monika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Jana
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje hlavní faktory ovlivňující motivaci k výkonu práce pojišťovacích zprostředkovatelů dané pojišťovny a navrhuje řešení k eliminaci problémů a lepším plněním stanovených cílů společnosti. Dílčími cíli je zjištění hlavních motivů ke spolupráci a jejich dlouhodobého setrvání ve společnosti. K dosažení tohoto cíle využiji dotazníkové šetření a osobní rozhovory s pojišťovacími zprostředkovateli. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretická část se zaměřuje na subjekty na trhu pojišťovnictví, registr pojišťovacích zprostředkovatelů a profesní asociace a zásady tvorby dotazníku. Praktická část vychází z metod dotazníkového šetření a následně jsou zpracovány výsledky provedeného šetření.
Keywords: motivační program; obchodní zástupce; pojišťovací zprostředkovatel; benefity
Thesis title: Factors which influencing cooperation sales representatives with insurance company
Author: Šticová, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Jana
Opponents: Svobodová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis analyzes the main factors which influencing motivation to work t insurance agents of the insurance company and proposes solutions for elimination problems and better fulfillment of stated aims of the company. The partial objectives are to identify the main motives for cooperation and their long-term stay in a company. To achieve this aims, I will use questionnaire surveys and personal interviews with the insurance agents. This thesis is divided into two sections, the theoretical part describes subjects on the insurance market, register of insurance agents and professional association and principles of making questionnaire survey. The practical part is based on the questionnaire survey methods. In conclusion, the results of the survey and suggestions of improvement are made.
Keywords: sales representatives; motivation program; benefits; insurance agent

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2017
Date of submission: 15. 5. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60733/podrobnosti

Files for download

    Last update: