Marketing communication in wushu

Thesis title: Marketingová komunikace wushu
Author: Vrána, Daniel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Lorenzová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá specifiky sportovního marketingu a marketingové komunikace sportovního wushu v České republice. Cílem práce je komparace efektivity marketingové komunikace sportovních klubů wushu. První část obsahuje charakteristiku sportovního marketingu se zaměřením na specifika marketingu v bojových uměních. V praktické části jsou popsány čtyři vybrané kluby wushu z České republiky. Následuje analýza činnosti jednotlivých klubů a jejich porovnání na základě sekundárního výzkumu. Dále je v práci provedeno vyhodnocení a analýza dotazníků na základě odpovědí žáků vybraných klubů. Výsledkem práce je analýza současného stavu marketingové komunikace, komparace marketingové komunikace vybraných škol a marketingové doporučení.
Keywords: Kung fu; Marketingová komunikace; Marketing; Sportovní marketing; Bojová umění; Wushu
Thesis title: Marketing communication in wushu
Author: Vrána, Daniel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Lorenzová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor´s Thesis deals with the specifics of sports marketing and marketing communication of sport wushu in the Czech Republic. The aim of this thesis is to compare the effectiveness of marketing communication of wushu sports clubs. The first part contains a characteristic of sport marketing with a focus on the specifics of martial arts marketing. In the practical part are described four selected wushu clubs from the Czech Republic. Then follows the analysis of the activities of individual clubs and their comparison based on secondary research. Furthermore, the questionnaire is evaluated and analyzed based on the answers of the pupils of selected clubs. The result of the thesis is an analysis of the current state of marketing communication, comparison of marketing communication of selected schools and marketing recommendations.
Keywords: Kung fu; Martial arts; Wushu; Marketing; Marketing communication; Sport marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2016
Date of submission: 1. 4. 2017
Date of defense: 13. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59853/podrobnosti

Files for download

    Last update: