Marketing Analysis - Selling Software on the B2G market

Thesis title: Marketing Analysis - Selling Software on the B2G market
Author: Krausová, Patrícia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: English
Abstract:
The objective of this thesis is to analyse the marketing practices behind software sales in the business to government market using an example of a Czech-Slovak software company, Atbon. a.s.. The thesis also aims to reduce the current gap in the academic and practitioners research in this area. The theoretical part of the paper covers the characteristics of different types of markets, features of the software industry, and explains the fundaments of marketing strategy, marketing tactics and marketing tools, which will be used in the analysis. The practical part then examines the marketing performance of Atbon, a.s. when launching their data redaction software in the B2G market. Based on the findings of this analysis, conclusion and suggestions for improvement are made.
Keywords: software products; business marketing; software sales marketing; B2G marketing
Thesis title: Marketingová analýza prodeje softwarového produktu veřejnému sektoru
Author: Krausová, Patrícia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je rozbor marketingových postupů při prodeji softwaru veřejné správě, za pomoci případové studie česko-slovenské softwarové společnosti, Atbon, a.s.. Práce si také klade za cíl zmenšit současnou znalostní mezeru v dané problematice, a to jak v akademické, tak v praktické sféře. Studie je rozdělena do dvou částí. První část, teoretická, představí charakteristiky různých typů trhů, softwarového průmyslu a popíše základy marketingové strategie, taktiky a analytických nástrojů, které budou použity při rozboru dané společnosti. Část praktická se zaměří na společnost Atbon, a.s., popíše a zanalyzuje její marketingovou činnost při prodeji nového softwarového produktu veřejnému sektoru. Na základě výsledků analýzy budou učiněny závěry a konkrétní doporučení.
Keywords: B2G marketing; marketing prodeje softwaru; business marketing; marketing ve veřejném sektoru; softwarový produkt

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Corporate Finance and Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 11. 2016
Date of submission: 1. 6. 2017
Date of defense: 5. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59704/podrobnosti

Files for download

    Last update: