Managing a Firm in a Global Environment

Thesis title: Management firmy v globálním prostředí
Author: Staňková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pichanič, Mikuláš
Opponents: Marek, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zasazena do kontextu globalizačního procesu a jeho důsledků, které umožnily vznik nadnárodních společností. Současné prostředí je charakteristické rychlým tempem změn a firmy musí reagovat flexibilně. To vyžaduje hledání nových přístupů k managementu, k řízení a vedení zaměstnanců, vytváření pružnějších organizačních struktur podporujících kreativitu lidí a tvorbu inovací, protože právě lidé a inovace jsou považovány za klíčové zdroje konkurenční výhody. Cílem práce je analýza změn ve společnosti O2, ke kterým došlo poté, kdy španělská telekomunikační firma Telefónica S.A. v roce 2013 prodala svůj majoritní podíl investiční skupině PPF. Změny spojené s příchodem nového vlastníka je možné pozorovat zejména v cílech společnosti, v organizační struktuře, v zaměstnanecké oblasti, ve spokojenosti zákazníků a ve vývoji investic a ceny akcií.
Keywords: MNC; management; telekomunikace ; Telefónica; PPF; společnost O2; konkurenční výhoda; inovace; globalizace; nadnárodní společnost
Thesis title: Managing a Firm in a Global Environment
Author: Staňková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pichanič, Mikuláš
Opponents: Marek, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis focuses on the process of globalization and its consequences that allowed for the formation of multinational corporations. The current environment is characterized by the fast pace of changes that requires firms react flexibly, which demands new approaches to managing employees, creating more flexible organizational structures supporting creative people, and innovation because people and innovations are the key sources of competitive advantages. The goal of this thesis is to analyze changes at O2 after Spanish telecommunications firm Telefónica S.A. sold a majority stake to PPF in 2013. The changes associated with the switch in ownership can chiefly be seen in the firm's goals, its organizational structure, its policy toward employees, in customer satisfaction, and in its investments and share price.
Keywords: innovation; multinational corporation; management; MNC; globalization; PPF; telecommunications ; Telefónica; competitive advantage; O2 company

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2016
Date of submission: 25. 5. 2017
Date of defense: 8. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59831/podrobnosti

Files for download

    Last update: