Analysis of entry into different mystery shopping markets within a global company

Thesis title: Analysis of entry into different mystery shopping markets within a global company
Author: Čubová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hnilica, Jiří
Opponents: Sieber, Patrik
Thesis language: English
Abstract:
This thesis deals with the topic of internal outsourcing of mystery shopping management within the multinational company Ipsos. The company has currently set up a Global Support Center for mystery shopping in Prague. The Global Support Center is supposed to create shopper panels (i.e. groups of mystery shoppers available to conduct mystery shopping tasks in a given country) in as many countries as possible and manage mystery shopping projects in these countries from the Czech Republic. The goal of this thesis is to find the most suitable market for the shopper panel construction, the market where panel construction is a priority over other markets.After analysing the different markets worthy of consideration through an application of the CAGE analysis and the Porter´s Five Forces, France has been chosen as the most reasonable market to pursue when constructing the shopper panels.
Keywords: market research; strategy; mystery shopping
Thesis title: Analýza vstupu na mystery shoppingové trhy v rámci mezinárodní společnosti
Author: Čubová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hnilica, Jiří
Opponents: Sieber, Patrik
Thesis language: English
Abstract:
Tématem diplomové práce je interní outsourcing managementu mystery shoppingových aktivit v rámci mezinárodní společnosti Ipsos. Tato společnost nedávno založila globální podpůrné centrum pro mystery shopping v Praze (GSC). GSC by v budoucnu mělo zřídit shopperské panely (tzn. skupiny mystery shopperů, kteří budou pracovat na daném území) v několika zemích světa a koordinovat je z pražského GSC. Cílem této práce je nalezení zemí vhodných pro stavbu těchto panelů. Trhy, které byly v práci předvybrány jako nejvhodnější, byly podrobeny hlubší analýze využitím CAGE a Porterovy analýzy pěti sil. Výsledkem bylo vyhodnocení Francie jakožto nejvhodnějšího trhu ke stavbě shopperského panelu.
Keywords: mystery shopping; marketingový výzkum; strategie

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 11. 2016
Date of submission: 8. 5. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59743/podrobnosti

Files for download

    Last update: