Application of HR Marketing in the recruitment process at GE Aviation Czech

Thesis title: Využití HR marketingu při procesu náboru zaměstnanců ve společnosti GE Aviation Czech
Author: Palečková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pencová, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce si klade za cíl definovat HR marketingovou strategii společnosti GE Aviation Czech, a to za pomoci výzkumů provedených mezi zaměstnanci společnosti, studenty odborných technických SŠ a VŠ a monitoringu publicity společnosti a jejích konkurentů z hlediska lidských zdrojů. Teoretická část nejprve definuje podstatná HR marketingová východiska, která jsou následně rozvíjena prakticky v analytické části práce. Výsledkem je návrh takových marketingových aktivit a kanálů, které mohou významně přispět ke zvýšení efektivity náboru zaměstnanců ve společnosti. Definovaná HR marketingová strategie je doplněna o základní finanční rozdělení nákladů potřebných pro nastavení jednotlivých aktivit. Některé z nich byly v průběhu zpracování práce reálně implementovány, proto je práce doplněna o vyhodnocení jejich efektivity z hlediska návštěvnosti kariérních webových stránek a ohlasu jednotlivých kandidátů o zaměstnání ve společnosti.
Keywords: nábor zaměstnanců; HR marketing; employer branding
Thesis title: Application of HR Marketing in the recruitment process at GE Aviation Czech
Author: Palečková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pencová, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this diploma thesis is to define HR Marketing strategy of GE Aviation Czech company. The objective is achieved by three conducted researches among company employees, students of technical high schools and universities and also by the monitoring of GE publicity and relevant competitors. The theoretical part is focused on the characteristics of HR Marketing background that is subsequently used in the analytical part of the thesis. The outcome of these conducted researches is the definition of such an activities and marketing channels that can significantly contribute to increasing the efficiency of the recruitment process of the company. The defined strategy includes also basic financial allocation of costs of the proposed activities. Some of the proposed actions have been already implemented; therefore the analytical part describes and evaluates the benefit of these marketing channels.
Keywords: employer branding; recruitment; HR marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 13. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59530/podrobnosti

Files for download

    Last update: