Marketing opportunities of the non-profit organization Loono, z.s
Thesis title: | Možnosti marketingu neziskové organizace Loono, z.s |
---|---|
Author: | Chmelařová, Barbora |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Koudelka, Jan |
Opponents: | Černá, Jitka |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem diplomové práce je zhodnotit současnou marketingovou situaci neziskové organizace Loono, z.s. a navrhnout doporučení vztahující se k marketingovému mixu a komunikaci, která by vedla ke zvýšení povědomí o této organizaci.
Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část, se zabývá vymezením problematiky marketingu a jeho specifik vztahujících se k neziskovému sektoru. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které je blíže popsána organizace Loono, jednotlivé prvky jejího marketingového mixu se zaměřením na marketingovou komunikaci. Na základě schůzky s marketingovou manažerkou organizace a marketingového výzkumu byly získány informace, které jsou následně použity v závěrečném zhodnocení a doporučení vztahujícím se k marketingovým aktivitám této neziskové organizace. Diplomová práce je zakončena celkovým shrnutím. |
Keywords: | marketing; marketing neziskových organizací; marketingová komunikace |
Thesis title: | Marketing opportunities of the non-profit organization Loono, z.s |
---|---|
Author: | Chmelařová, Barbora |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Koudelka, Jan |
Opponents: | Černá, Jitka |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The aim of this thesis is to evaluate the current marketing situation of nonprofit organization Loono, z.s. and make recommendations relating on the marketing mix and marketing communication which would increase awareness of this organization.
The thesis is divided into two parts. First theoretical part deals with the definition of marketing and its specifics related to the nonprofit sector. The theoretical part is followed by a practical part in which the Loono organization, the individual elements of its marketing mix and marketing communication are described. Information based on a meeting with the marketing manager of organization and marketing research was subsequently used in the final evaluation and recommendations relating on the marketing activities of this nonprofit organization. The thesis is concluded with an overal summary. |
Keywords: | marketing; marketing of non-profit organization; marketing communication |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 14. 9. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 9. 5. 2017 |
Date of defense: | 14. 6. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/59112/podrobnosti |