Marketing strategy of education program Honors Academia

Thesis title: Marketingová strategie pro vzdělávací program Honors Academia
Author: Šanová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Rigerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá studijním programem Honors Academia. Cílem práce je nastavení marketingové strategie programu a doporučení vhodných komunikačních kanálů pro marketingovou komunikaci. Teoretická část se věnuje marketingu vzdělávání a služeb, strategickému řízení, a to konkrétně marketingové strategii, taktice a analýze vnitřního a vnějšího okolí. Praktická část je tvořena jedním kvalitativním výzkumem, focus group, a dvěma kvantitativními, online dotazníky. Výsledky šetření jsou zpracovány a je vyvozena marketingová strategie, doporučeny komunikační kanály a provedena SWOT analýza a analýza konkurence.
Keywords: marketing; Honors Academia; VŠE; strategie; vzdělávání
Thesis title: Marketing strategy of education program Honors Academia
Author: Šanová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Rigerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis deals with educational program of Honors Academia. The aim of the thesis is to set the marketing strategy of the program and to recommend suitable communication channels for marketing communication. The theoretical part deals with the marketing for education and services, with strategic management, namely with marketing strategy, tactics and analysis of internal and external environment. The pratical part consists of secondary research, one qualitative research, focus group, and two quantitative online questionnaires. The results of the survey are elaborated and marketing strategy is developed, marketing channels are reccomended and SWOT analysis and competition analysis are carried out.
Keywords: marketing; education; strategy; VŠE; Honors Academia

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 12. 2015
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56123/podrobnosti

Files for download

    Last update: