Analysis of sales practices of Independent Beauty Consultants in a selected company

Thesis title: Analýza prodejních postupů nezávislých kosmetických poradkyň ve vybrané společnosti
Author: Hrubá, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Štětina, Radomír
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou prodejních postupů nezávislých kosmetických poradkyň ve vybrané společnosti. Cílem práce je vyhodnotit prodejní postupy nezávislých kosmetických poradkyň ve společnosti Mary Kay a navrhnout optimalizační doporučení. Práce je rozdělena na tři části: teoretickou, metodologickou a praktickou. Teoretická část vychází z odborné literatury a popisuje předpoklady profesionálního prodejce a účinný proces osobního prodeje. Metodologická definuje cílovou skupinu a vysvětluje použití zvolených metod, kterými jsou: osobní rozhovor, dotazníkové šetření a mystery shopping. Praktická část se zaměřuje na nezávislé kosmetické poradkyně a analyzuje jimi používané prodejní postupy. Na základě zjištěných poznatků jsou navržena optimalizační doporučení.
Keywords: Mystery shopping; zákazník; prodejní postupy; poradenství; Kosmetika
Thesis title: Analysis of sales practices of Independent Beauty Consultants in a selected company
Author: Hrubá, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Štětina, Radomír
Thesis language: Česky
Abstract:
Master thesis deals with analysis of sales practices of Independent Beauty Consultants in a selected company. The aim of the thesis is to evaluate the sales practices of Independent Beauty Consultants at Mary Kay company and to propose optimization recommendations. The thesis is divided into free parts: theoretical, methodological and practical. The theoretical part is based on literature and describes the qualities of a professional salesperson and an effective process of personal selling. The methodological part defines the target group and explains the application of the chosen methods such as: personal interview, questionnaire survey and mystery shopping. The practical part focuses on Independent Beauty Consultants and analyzes their sales practices. Optimization recommendations are proposed on the basis of the findings of research.
Keywords: mystery shopping; Cosmetics; consulting; customer; sales practices

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2015
Date of submission: 29. 4. 2017
Date of defense: 14. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55303/podrobnosti

Files for download

    Last update: