Employer Branding of IT companies in the Czech Republic

Thesis title: Budování značky zaměstnavatele u IT firem v České republice
Author: Kosinová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Stříteský, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je identifikovat a vyhodnotit nejvhodnější a nejefektivnější nástroje pro budování značky zaměstnavatele, jak na vnějším trhu práce, tak i mezi zaměstnanci. Teoretická část práce je zaměřena na teorii značky a konceptu značky zaměstnavatele, který se v současné době na základě vývoje trhu práce nejen v České republice, stává čím dál více aktuálním tématem. Metodika práce se skládá jednak z analýzy veřejně dostupné odborné literatury zabývající se tímto tématem a zároveň analýzou dobré praxe dvou vybraných technologických společností v České republice, které splňují předem stanovená kritéria. Součástí praktické části je i dotazník vnímaní značky zaměstnavatele mezi IT veřejností. Závěr práce je věnován shrnutí teoretických a praktických znalostí do tzv. průvodce budováním značky zaměstnavatele pro začínající IT firmy.
Keywords: Značka; Informační technologie; Personální marketing; Employer branding
Thesis title: Employer Branding of IT companies in the Czech Republic
Author: Kosinová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Stříteský, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the master thesis is to identify and evaluate the most appropriate and effective tools to build employer brand both externally and among employees. The theoretical part is focused on a brand theory and a concept of employer branding which, based on the labor market development not only in the Czech Republic, becomes more relevant. The methodology of the thesis consists of an analysis of the relevant scientific literature and an analysis the good practice of two selected technology companies in the Czech Republic that meet defined criteria. In the practical part a questionnaire was conducted in order to explore the perception of the employer brand among the IT public. The conclusion of the thesis is devoted to summarizing the theoretical and practical knowledge into a guide that provides important insights for IT start-up companies when building an employer brand.
Keywords: Brand; Information technologies; HR marketing; Employer branding

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 10. 2015
Date of submission: 8. 5. 2017
Date of defense: 15. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54742/podrobnosti

Files for download

    Last update: