Creating inbound marketing strategy for start-up Stips.cz

Thesis title: Návrh strategie inbound marketingu pro start-up Stips.cz
Author: Horáčková, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce má za cíl analyzovat současné využití marketingových nástrojů a na základě interpretovaných výsledků z dílčích analýz navrhnout inbound marketingovou strategii pro e-shop Stips.cz, který prodává zážitky online. Teoretická část vysvětluje pojem inbound marketing, určená pravidla a jednotlivé fáze inbound marketingové metodiky. Další část práce se zaměřuje na výčet inbound nástrojů a druhu obsahu. V analytické části je zkoumán aktuální stav webových stránek a faktory přímo na webu i mimo něj. Na základě analýzy skutečného využití inbound nástrojů je následně připravena inbound marketingová strategie, jež obsahuje návrhy na zlepšení a využití konkrétních inbound nástrojů, které jsou relevantní pro e-shop Stips.cz.
Keywords: podnikání; start-up; inbound marketing; online marketing
Thesis title: Creating inbound marketing strategy for start-up Stips.cz
Author: Horáčková, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyze and create an inbound marketing strategy for e-shop Stips.cz, which sells experience gifts. The theoretical part includes describing what inbound marketing is and the phases and rules of inbound marketing. In another part many tools of inbound marketing are covered. In the practical part a detailed analysis of visits to the website, competitors, SEO factors and inbound marketing tools is conducted. After the analysis the inbound marketing strategy is presented and the use of the most relevant inbound marketing tools for e-shop Stips.cz is described.
Keywords: inbound marketing; entrepreneurship; start-up; online marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 12. 2016
Date of submission: 17. 5. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60864/podrobnosti

Files for download

    Last update: