Strategic analysis of a chosen Prague's hotel

Thesis title: Strategická analýza vybraného pražského hotelu
Author: Šmejkal, Kryštof
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Schönfeld, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je provedení strategické analýzy vybraného pražského hotelu. Na základě analýzy bude vyhodnocen současný stav podniku a zároveň budou představeny návrhy na možná vylepšení a posílení jeho pozice na trhu. Práce je rozdělena do dvou hlavních části, teoretické a praktické. Teoretická část vysvětluje všechny pojmy potřebné k provedení analýzy. Od hotelové terminologie přes strategii až k vysvětlení jednotlivých metod strategické analýzy. Praktická část se již věnuje provedení samotné strategické analýzy. Analýza je rozdělena na analýzu vnějšího prostředí a analýzu vnitřního prostředí. Makrookolí vnějšího prostředí shrnuje PEST analýza, mikrookolí pak Porterův model pěti sil. Vnitřní zdroje podniku zkoumá analýza VRIO. Výsledky všech analýz jsou shrnuty pomocí SWOT analýzy, která se zároveň stane základem k navržení změn v podniku v poslední části práce.
Keywords: Hotel; SWOT; Strategie; Strategická analýza
Thesis title: Strategic analysis of a chosen Prague's hotel
Author: Šmejkal, Kryštof
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Schönfeld, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this master thesis is to provide comprehensive overview of a chosen hotel's current condition using the strategic analysis which will also help to propose changes that lead to a better prosperity. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. The theoretical part explains all the terms needed for analysis. The hotel's terminology, strategy and the individual methods of a strategic analysis. The practical part is focused on strategic analysis itself. It is divided into external and internal business environment. Macro external environment is summarized using PEST analysis, microenvironment using Porter's five forces model. Internal environment is analysed with VRIO analysis. All the results are summarized using SWOT analysis, which will help to propose changes in the company.
Keywords: Strategic analysis; Strategy; SWOT; Hotel

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2016
Date of submission: 29. 5. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60089/podrobnosti

Files for download

    Last update: