Internal communication in the international company

Thesis title: Interní komunikace v mezinárodní společnosti
Author: Horák, Patrik
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Mikulová, Magdaléna
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je zhodnocení současného stavu interní komunikace v nejmenované mezinárodní společnosti, identifikace slabých stránek komunikačních médií s ohledem na interkulturní rozdíly a navržení nápravných opatření za účelem efektivnějšího toku informací napříč celé společnosti. Za tímto účelem je práce rozdělena do dvou metodických celků. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů jako komunikace, komunikační proces, interkulturní komunikace a problematika interkulturní komunikace. Empirická část je zaměřena na analýzu interní komunikace ve sledované mezinárodní společnosti a implementaci dvou navrhovaných změn týkající se digitální komunikace. Druhá část je věnována dotazníkovému šetření tvořící základ pro identifikaci vlivu interkulturních rozdílů a odhalení slabých stránek pro následná doporučení.
Keywords: Komunikace; interni komunikace; mezinárodní společnost; interkulturni rozdíly; nástroje komunikace
Thesis title: Internal communication in the international company
Author: Horák, Patrik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Mikulová, Magdaléna
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this thesis is to analyze the current state of internal communication in an international company, identify weaknesses in communication channels with respect to intercultural differences and propose remedial actions to ensure the effective flow of information within the whole organization. For this purpose, the thesis is divided into two systematic parts. The theoretical part is devoted to the introduction of basic terms like communication, communication flow, intercultural communication and internal communication. The empirical part is focused on the analysis of internal communication in the selected international company, and on the implementation of the two proposed changes related to digital communication channels. The second part is focused on the questionnaire research which was used as a basis to identify intercultural differences and also uncover weaknesses for further recommendations.
Keywords: internal communication; international company; Communication; intercultural differences; communication channels

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2016
Date of submission: 5. 5. 2017
Date of defense: 12. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58914/podrobnosti

Files for download

    Last update: