Project of a restaurant's marketing communication

Thesis title: Projekt marketingové komunikace restauračního zařízení
Author: Buchbauer, Václav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací restaurace Kamera, která se nachází na pražském sídlišti Barrandov. Na základě analýzy stávající komunikace restauračního zařízení je navržen projekt na její zdokonalení. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, jako jsou marketing, marketingový mix, SWOT analýza, marketingová komunikace či marketingový výzkum. V praktické části práce je představena restaurace Kamera, je zhodnocena její aktuální situace a zanalyzována její dosavadní marketingová komunikace. Cílem diplomové práce je na základě zhodnocení aktuální komunikace a marketingového průzkumu, provedeného formou dotazníkového šetření, rozhovoru a pozorování, vytvořit projekt marketingové komunikace pražského restauračního zařízení, který by měl vést ke zlepšení komunikace s aktuálními i potenciálními zákazníky restaurace do následujících období.
Keywords: marketingová komunikace; marketingový plán; marketingový mix
Thesis title: Project of a restaurant's marketing communication
Author: Buchbauer, Václav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Surynek, Alois
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis discusses a marketing communication of the restaurant "Kamera", located in Prague's district of Barrandov. Based on a thorough analysis of the current marketing communication, a new project of its improvement is proposed. The theoretical part defines the groundwork with basic terms as marketing, marketing mix, SWOT analysis, marketing communication, or marketing research. The practical part introduces the restaurant Kamera, describes the current situation and analyses its present communication. The goal of this thesis is to establish a solid analysis of a current marketing communication of a Prague's restaurant, based on a survey, observation, and interviews, and subsequently, propose a new project for improvement of said restaurant's marketing communication with both current and prospective customers.
Keywords: marketing plan; marketing communication; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 5. 2016
Date of submission: 23. 12. 2016
Date of defense: 5. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57821/podrobnosti

Files for download

    Last update: