Price strategy of the chosen sports centre

Thesis title: Cenová strategie vybraného sportovního areálu
Author: Hrouda, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vrbová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je porovnat současné ceny pronájmu hodin v tenisové hale s cenami stanovenými dle marketingové teorie. Teoretická část vychází z poznatků o marketingu služeb a poté se zabývá cenovou strategií a cenami obecně. Praktická část práce využívá postup pro stanovení cen produktů na příkladu tenisové haly. Doporučená cena vychází ze tří hlavních faktorů. Faktory jsou poptávka po produktu, náklady spojené s provozem tenisové haly a nejbližší konkurenti. V diplomové práci je využito dotazování, SWOT analýzy a dalších metody. V závěru praktické části je navržena nová cena, která již odpovídá výsledkům výzkumu. Kromě základní ceny pronájmu hodin v tenisové hale, jsou autorem práce navrženy další návrhy a doporučení v oblasti cen pro nadcházející sezónu.
Keywords: Cenová strategie; Marketingový výzkum; Sportovní areál; Cena; Služby
Thesis title: Price strategy of the chosen sports centre
Author: Hrouda, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vrbová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this diploma´s thesis is to compare current prices of tennis hall with prices assembled by marketing theory. The theoretical part of the thesis is based on knowledge of marketing in services and then summarises price strategy and the theory of prices. The practical part uses the procedure for determining the price on the example of tennis hall. Recommended price is primarily based on three main factors. These factors are demand for the product, identified costs and close competitors. Questioning, SWOT analysis and other methods are used. New price, which corresponds with research and used methods, is established at the end of the practical part of the master´s thesis. The author of the thesis proposes further suggestions and recommendations for pricing in upcoming winter tennis season in addition to the basic price in afternoon time zone.
Keywords: Sports centre; Services; Price; Price strategy; Marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2015
Date of submission: 30. 4. 2016
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55095/podrobnosti

Files for download

    Last update: