Strategy and strategic analysis of small business

Thesis title: Strategie a strategická analýza malé firmy
Author: Maximova, Darja
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Výstižná charakteristika cílů, metod, postupů a závěrů diplomové práce v rozsahu asi 10 řádků. Výstižná charakteristika cílů, metod, postupů a závěrů diplomové práce v rozsahu asi 10 řádků. Výstižná charakteristika cílů, metod, postupů a závěrů diplomové práce v rozsahu asi 10 řádků. Výstižná charakteristika cílů, metod, postupů a závěrů diplomové práce v rozsahu asi 10 řádků. Výstižná charakteristika cílů, metod, postupů a závěrů diplomové práce v rozsahu asi 10 řádků. Výstižná charakteristika cílů, metod, postupů a závěrů diplomové práce v rozsahu asi 10 řádků. Výstižná charakteristika cílů, metod, postupů a závěrů diplomové práce v rozsahu asi 10 řádků. Výstižná charakteristika cílů, metod, postupů a závěrů diplomové práce v rozsahu asi 10 řádků. Výstižná charakteristika cílů, metod, postupů a závěrů diplomové práce v rozsahu asi 10 řádků.
Keywords: strategie; SWOT analýza; interní analýza; externí analýza; strategická analýza
Thesis title: Strategy and strategic analysis of small business
Author: Maximova, Darja
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with proposing a new suitable strategy for the selected company. For this purpose, methods of strategic analysis are used. On the basis of the analyzes carried out, the company's strengths and weaknesses, possible threats and opportunities are identified. The thesis is divided into two main parts, namely the theoretical-methodological part and the practical part. In the first part are theoretically explained the basic concepts of strategic management. The practical part analyzes the external and internal environment of the selected company. Outputs of the analyzes are the basis for formulating an appropriate strategy for the future development of the company.
Keywords: strategy; SWOT analysis; internal analysis; external analysis; strategic management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 15. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49365/podrobnosti

Files for download

    Last update: