Consumer behaviour on the czech market of cola beverages with focus on three most popular brands

Thesis title: Spotřební chování na českém trhu kolových nápojů se zaměřením na tři nejprodávanější značky
Author: Požárová, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Krejčí, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění oblíbenosti tří nejprodávanějších značek kolových nápojů na českém trhu, tedy značek Coca-Cola, Kofola a Pepsi Cola u různých skupin obyvatel. Teoretická část popisuje charakteristiky stěžejních činností a pojmů, které jsou následně využívány v části praktické. Nabízí širší náhled na problematiku. Praktická část selektuje užitečné informace sekundárních výzkumů a současně s výsledky vlastního dotazníkového šetření uvádí, který ze zkoumaných nápojů spotřebitelé pijí nejvíce, který je jejich nejoblíbenější a jak se liší preference v závislosti na věku či pohlaví. Práci uzavírá vyhodnocení výsledků všech výzkumů a na nich založené doporučení ke zlepšení marketingové komunikace s potenciálními spotřebiteli kolových nápojů.
Keywords: rozhodování spotřebitele; marketingový výzkum; kolové nápoje; nealkoholické nápoje; spotřební chování
Thesis title: Consumer behaviour on the czech market of cola beverages with focus on three most popular brands
Author: Požárová, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Krejčí, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Main goal of my bachelor thesis was to discover popularity of the three most famous cola drink brands on the Czech Market, which are Coca-Cola, Kofola and Pepsi in the various demographic groups. Theroetical part describes charasteristics of the main terms and procedures which are used in the practical part. Practical part selects useful information of secondary research combined with results of author's questionnaires. At the end of thesis is data evaluation of all researches and marketing reccomendation.
Keywords: marketing research; cola beverages; non-alcoholic beverages; consumer behaviour; consumer decision making

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2015
Date of submission: 18. 5. 2017
Date of defense: 19. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54578/podrobnosti

Files for download

    Last update: