Didactic analysis of the topic of international marketing and brands
Thesis title: | Didaktická analýza tématu mezinárodní marketing a značky |
---|---|
Author: | Hnyková, Andrea |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Langer, Tomáš |
Opponents: | Králová, Alena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato bakalářská práce se zabývá výukou marketingu na středních ekonomicky zaměřených školách, konkrétně tématem mezinárodního marketingu a značek. První část práce obsahuje význam a zařazení učiva do studijních programů. Další teoreticky pojatá část se zabývá didaktickými aspekty a prostředky používanými k výuce výše zmíněných témat. Jelikož cílem práce je vytvoření případové studie spojující dvě výše zmíněná témata, je tato metoda rozebrána ve třetí kapitole a samotný návrh výukové případové studie konkrétní značky IKEA je zpracován, včetně řešení a metodických pokynů pro zadavatele, v poslední páté kapitole. Čtvrtá kapitola se zabývá věcným rozborem daného učiva včetně hodnocení učebnic používaných pro výuku předmětů zabývajících se marketingem na středních školách. |
Keywords: | značky; případová studie; mezinárodní marketing; marketing; didaktická analýza |
Thesis title: | Didactic analysis of the topic of international marketing and brands |
---|---|
Author: | Hnyková, Andrea |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Langer, Tomáš |
Opponents: | Králová, Alena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis deals with marketing education at secondary economically oriented schools, specifically with the topic of international marketing and brands. The first part of the thesis contains the importance and inclusion of the curriculum in the study programs. Another theoretically focused part deals with didactic aspects and means used to teach the above-mentioned topics. Because the aim of the work is creating a case study linking the two topics mentioned above, this method is discussed in chapter three and the proposal of case studies of specific IKEA brand, including the solutions and methodological guidelines for the contracting authority, is elaborated in the last fifth chapter. The fourth chapter deals with the factual analysis of the subject, including the evaluation of textbooks used for teaching subjects in marketing at secondary schools. |
Keywords: | case study; international marketing; didactic analysis; brands; marketing |
Information about study
Study programme: | Finance a účetnictví/Vzdělávání v ekonomických předmětech |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Finance and Accounting |
Department: | Department of Economic Teaching Methodology |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 13. 10. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 31. 5. 2017 |
Date of defense: | 15. 6. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/59225/podrobnosti |