Cultural Differences on Web

Thesis title: Kulturní rozdíly na webu
Author: Pelíšek, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce uplatňuje teorii kulturních rozdílů v prostředí webů. V práci je hodnoceno několik desítek vybraných internetových stránek z různých národních kultur a je provedena jejich analýza. Zkoumány jsou rozdíly ve web designu a marketingové komunikaci v závislosti na kultuře. Hodnocení vychází z kulturních modelů sociálního psychologa Geerta Hofstedeho a antropologa Edwarda T. Halla. Zkoumané weby jsou vybrány z devíti kulturních klastrů podle Inglehart-Welzelovy mapy, která vychází z dat projektu World Values Survey. Další zkoumaná skupina webů zahrnuje největší světové producenty v odvětví. K hodnocení je použita tabulka doporučených kulturních aspektů ve webovém designu, která je uvedena v práci s názvem Cross-Cultural Strategies for Web Design (Armando Calabrese et al. 2012), autoři této studie navazují a rozvíjí práci Aarona Marcuse a Emilie Gould. Cílem této diplomové práce je analyzovat, zda se na vybrané skupině webů projevují kulturní rozdíly.
Keywords: A. Marcus; E.W. Gould; kulturní rozdíly na webu; kulturní dimenze; web design; Geert Hofstede
Thesis title: Cultural Differences on Web
Author: Pelíšek, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis applies the theory of cultural differences in the web environment. Several dozens of selected websites from various national cultures are evaluated and analyzed. Differences in the web design and marketing communication are studied depending on the culture. The evaluation is based on cultural models of social psychologist Geert Hofstede and anthropologist Edward T. Hall. Research sites are selected from nine cultural clusters according to the Inglehart-Welzel cultural map, based on the World Values Survey data. Other site surveyed includes the world's largem producers in the industry. The authors of this study build on and developed work of Aaron Marcus and Emilie Gould in the web design of Cross-Cultural Strategies for Web Design (Armando Calabrese et al., 2012). The objective of this diploma thesis is to analyze whether cultural differences are manifested on a selected group of websites.
Keywords: Cultural Differences on Web; Web design; Cultural dimensions; Geert Hofstede; A. Marcus; E.W. Gould

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 3. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 12. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61644/podrobnosti

Files for download

    Last update: