Entrepreneurship of the Clarins Group on the Czech and Slovak market

Thesis title: Podnikanie skupiny Clarins na českom a slovenskom trhu
Author: Titková, Tatiana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá podnikaním skupiny Clarins na českom a slovenskom trhu. V prvej kapitole teoretickej časti je definovaný marketingový mix v koncepcii 4P a jeho jednotlivé súčasti. Druhá kapitola bakalárskej práce je venovaná vysvetleniu pojmov brand, identita značky a positioning. Praktická časť sa zaoberá predstavením skupiny a pod ňu patriacich značiek a detailne popisuje ich sortiment. Práca podáva tiež informácie o najdôležitejších distribútoroch skupiny na českom a slovenskom trhu a približuje jej marketingovú komunikáciu. Posledná kapitola praktickej časti je venovaná spoločenskej zodpovednosti skupiny.
Keywords: Clarins; Marketingová komunikácia; Azzaro; Obchodná stratégia; Mugler
Thesis title: Podnikanie skupiny Clarins na českom a slovenskom trhu
Author: Titková, Tatiana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá podnikáním skupiny Clarins na českém a slovenském trhu. V první kapitole teoretické části je definován marketingový mix v koncepci 4P a jeho jednotlivé součásti. Druhá kapitola bakalářské práce je věnována vysvětlení pojmů brand, identita značky a positioning. Praktická část se zabývá představením skupiny a pod ní patřících značek a detailně popisuje jejich sortiment. Práce dává také informace o nejdůležitějších distributorech skupiny na českém a slovenském trhu a přibližuje její marketingovú komunikaci. Posledná kapitola praktické části je věnováná spoločenské odpovědnosti skupiny.
Keywords: Obchodní strategie; Mugler; Azzaro; Marketingová komunikace; Clarins
Thesis title: Entrepreneurship of the Clarins Group on the Czech and Slovak market
Author: Titková, Tatiana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis is focuses on entreptreneurship of the Clarins Group on the Czech and Slovak market. The first chapter of the theoretical part defines the 4P concept of the marketing mix and its individual parts. The second chapter of the bachelor thesis is dedicated to explaining terms as brand, brand identity and positioning. Practical part focuses on the introduction of the group and its brands and description of the sortiment in detail. Thesis also provides information about the most important distributors of the group on the Czech and Slovak market and bring a closer look at marketing communication. The last chapter is dedicated to Company's social responsibility of the group.
Keywords: Clarins; Mugler; Marketing communication; Business strategy; Azzaro

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2016
Date of submission: 30. 6. 2017
Date of defense: 6. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58554/podrobnosti

Files for download

    Last update: