A proposal to improve the marketing strategy of the travel agency FIRO-tour a.s

Thesis title: Návrh na vylepšení marketingové strategie cestovní kanceláře Firo tour
Author: Míchalová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu na zlepšení marketingové strategie cestovní kanceláře FIRO-tour a.s. První část práce je věnována shrnutí poznatků o marketingu, segmentaci trhu a marketingovém mixu. V navazující praktické části je zpracována analýza trhu, rozbor marketingového mixu, SWOT analýzy a dotazníkové šetření s cílem zjistit vnímání cestovní kanceláře FIRO-tour a.s. cílovými skupinami. Na základě vyhodnocení výsledků je navrženo vylepšení do budoucna.
Keywords: Marketing; Segmentace trhu; SWOT analýzy; Marketingová strategie; Marketingový mix
Thesis title: A proposal to improve the marketing strategy of the travel agency FIRO-tour a.s
Author: Míchalová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this bachelor´s thesis is creating a proposal to improve the marketing stratégy of travel agency FIRO-tour a.s. The first part of this thesis is focused on a summary of theoretical knowledge about marketing, market segmentation and marketing mix. In the next practical part of the thesis is processed analysis of the market, analysis of marketing mix, SWOT analysis and survey on the perception of the travel agency FIRO-tour a.s the target group. On the basis of the evaluation results is created a proposal to improve to the future.
Keywords: Marketing mix; Market segmentation; SWOT analysis; Marketing; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 4. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58849/podrobnosti

Files for download

    Last update: