Marketing strategy of Lidl in the Czech republic

Thesis title: Marketingová strategie spol. Lidl v ČR
Author: Seidlová, Barbara
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je kritické zhodnocení marketingové strategie a komunikace společnosti Lidl v České republice, identifikace klíčových faktorů vedoucí k nynější úspěšnosti a prosperitě této společnosti a navrhnout doporučení ke zlepšení budoucí marketingové strategie. V první části práce se zabývám teoretickými základy marketingu a marketingovou a komunikační strategií. Ve druhé části jsem se zaměřila na současnou situaci na trhu maloobchodu a dále konkrétně na marketingovou strategii společnosti Lidl. Na základě zjištěných skutečností pak navrhnu možnosti zlepšení marketingové strategie.
Keywords: komunikační strategie; marketingový mix; maloobchod; Lidl; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of Lidl in the Czech republic
Author: Seidlová, Barbara
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Asmalovskij, Alexandr
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the thesis is evalution marketing and communication strategy of Lidl in the Czech republic, identify key factors of success of this company and propose improvement of marketing strategy.In the first part, I explain the theory of marketing, marketing strategy and communication strategy. In the second part, I focused on current situation in the retail market and especifically on the marketing strategy of Lidl company. Based on facts, I propose the possibilities of improving the marketing strategy.
Keywords: marketing mix; retail; communication strategy; marketing strategy; Lidl

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 6. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58904/podrobnosti

Files for download

    Last update: