Brand product as a symbol of young participants

Thesis title: Značka produktu jako statusový znak mladých aktérů
Author: Hejmalíčková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novotná, Eliška
Opponents: Marková, Agáta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je zaměřena na vnímání značek produktů mladou generací. V teoretické části jsou popsána odborná fakta, která souvisí s tématem diplomové práce a jsou nezbytná pro pochopení výzkumné části. Jsou zde blíže rozvedeny pojmy jako: sociální status, sociální identita mladého aktéra, mladá generace a její nákupní chování, a také značka produktu. Výzkumná část se zabývá konkrétním mladým kolektivem, prostřednictvím kterého se snaží dosáhnout dvou cílů. Prvním je zjistit, zda značka naplňuje pro žáky základní školy prvky značky a druhý je zjistit, zda užívání bot Nike je statusovým znakem žáků základní školy. Výsledky této práce mohou být přínosem pro marketingová oddělení firem zabývající se módou.
Keywords: sociální status; mladý aktér; statusový znak; značka produktu
Thesis title: Brand product as a symbol of young participants
Author: Hejmalíčková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novotná, Eliška
Opponents: Marková, Agáta
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on perception of product brands by the younger generation. In theoretical part there are described expert facts which are related with topic of the thesis and they are necessary for understanding of research part. There are more developed concepts such as: social status, social identity of a young actor, the younger generation and its shopping behavior and also product brand. Research part deals with concrete young collective, through which tries to achieve two goals. The first goal is to find out if the brand fills the brand elements for pupils of primary school and the second one is to find out if wearing Nike shoes is status sign of the pupils. The results of this thesis could be benefit for marketing departments of fashion companies.
Keywords: social status; young actor; status symbol; product brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 2. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 4. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56557/podrobnosti

Files for download

    Last update: