Communications domestic music clubs and organizations on social networks and its changes

Thesis title: Komunikace tuzemských hudebních klubů a organizací na sociálních sítích a její proměny
Author: Bártová, Anna-Marie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Trávníčková, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zhodnotit komunikaci tuzemských hudebních klubů a organizací na sociálních sítích a její vnímání uživateli na Facebooku. První kapitola se zabývá marketingem, marketingovým a komunikačním mixem a jejich nástroji se zaměřením na online komunikaci, především na sociální sítě a jejich využití v komerční sféře.Druhá kapitola představuje zkoumané hudební kluby a organizace a analyzuje jejich komunikaci v rámci on-line prostředí pomocí SWOT analýzy a komparace. Hlavní část práce je zaměřena na vnímání komunikace vybraných subjektů na Facebooku pomocí dotazníkového šetření. Následně je šetření vyhodnoceno a na jeho základě jsou stanoveny návrhy a doporučení do budoucna.
Keywords: analýza komunikace; hudební organizace; hudební kluby; sociální sítě; marketing; reklama; komunikace
Thesis title: Communications domestic music clubs and organizations on social networks and its changes
Author: Bártová, Anna-Marie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Trávníčková, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate communication of domestic music clubs and organizations on social networks and its impression on the users of these pages. First chapter is dedicated to the marketing, marketing and communication mix and its tools concerning online communication, especially social networks and its use in the commercial area. Second chapter introduces us examined music clubs and organizations and analyses its online communication by the SWOT analysis and comparison. The main part of the work focuses on the perception of the communication of selected subjects on Facebook. Right after that is the research analyzed and evaluated. Based on this process, there have been made some tips and recommendations, which can be useful in the future.
Keywords: communication; communication analysis; advertising; music organizations; music clubs; social networks; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 12. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58920/podrobnosti

Files for download

    Last update: