Analysis of Marketing Mix Tools of RE/MAX Dynamic

Thesis title: Analýza marketingového mixu společnosti RE/MAX Dynamic
Author: Kantor, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Hesková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o fungování společnosti RE/MAX Dynamic. Jejím předmětem je analýza současné situace vybrané společnosti pomocí marketingového mixu. Vzhledem k tomu, že se jedná o realitní kancelář, je důraz kladen zejména na terciární sektor, sektor služeb. První část práce, část teoretická, podrobně charakterizuje koncepce marketingového mixu za pomoci jeho jednotlivých nástrojů. Druhou částí práce je část praktická, která zhodnocuje marketingový mix konkrétního podniku. V závěru jsou navržena doporučení a opatření prostřednictvím nově zpracovaného marketingového mixu a SWOT analýzy. Tato práce neslouží pouze pro studijní účely, ale hlavně jako pomocný materiál k rozvoji dané realitní kanceláře.
Keywords: realitní kancelář; služby; SWOT analýza; marketingový mix; Marketing
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools of RE/MAX Dynamic
Author: Kantor, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svoboda, Petr
Opponents: Hesková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is about working of RE/MAX Dynamic company. The subject is the analysis of marketing mix tools current situation of this company. Because it is real estate agency, the main subject is put into the tertiary sector, services. First part of this thesis, theoretical part, describe the concept of the marketing mix with the help of its individual tools. The second part of the thesis is a practical part that evaluates the marketing mix of a particular company. In the end, recommendations and measures are proposed through a newly developed marketing mix and SWOT analysis. This work is not only for study purposes, but mainly as an aid to the development of a given real estate agency.
Keywords: real estate agency; SWOT analysis; marketing mix; Marketing; services

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 4. 2015
Date of submission: 30. 6. 2017
Date of defense: 6. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52665/podrobnosti

Files for download

    Last update: