Intercultural Marketing: cultural comparison of Saudi Arabia and the Czech Republic, with implications for basic marketing mix

Thesis title: Mezikulturní marketing: kulturní porovnání (vybraného státu) a České republiky s implikací na základní marketingový mix
Author: Bursíková, Johana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce má za cíl popsat a na praktickém příkladu demonstrovat, jak mohou kulturní vlivy působit na marketing na globálních trzích. V teoretické části práce jsou rozebírány jednotlivé aspekty kultury, jak jsou provázány s naším chápáním reklamní komunikace, jak se mohou promítat do marketingového mixu společnosti a působit na komunikační strategii. V praktické části práce je pak popsán marketingový mix společnosti Dermacol na českém a saudském trhu a na praktických příkladech je popsán vliv kultury. Obě kultury jsou charakterizovány z hlediska teorie kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho.
Keywords: kultura; globální; marketing; mezikulturní
Thesis title: Intercultural Marketing: cultural comparison of Saudi Arabia and the Czech Republic, with implications for basic marketing mix
Author: Bursíková, Johana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor´s thesis is to describe and demonstrate on a practical example how can cultural differences influence marketing strategy on global markets. In the theoretical part of this thesis, I am describing different types and cultural differences, how they are interconnected with our perception of marketing communication, how they can reflect on the marketing mix of a global company and influence the communication strategy. In the practical part of this thesis, I am analyzing the marketing mix of Czech cosmetics company Dermacol on Czech and Saudi Arabian market. I am comparing the two cultures and describing them according to the methods of cultural dimensions of Geert Hofstede.
Keywords: intercultural; marketing; culture; global

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 6. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61226/podrobnosti

Files for download

    Last update: