Analysis of the business strategy and position of DMG MORI in the machine tool market

Thesis title: Analýza obchodní strategie a postavení společnosti DMG MORI na trhu s obráběcími stroji
Author: Žůrková, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Jurek, Martin
Opponents: Bolotov, Ilya
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza obchodní strategie a postaveni strojírenské společnosti DMG MORI na trhu s obráběcími a tvářecími stroji, na základě makroprostředí a mikroprostředí podniku. K analýze těchto prostředí bylo využito PEST analýzy a Porterova modelu konkurenčního prostředí. Vše bylo zhodnoceno pomoci SWOT analýzy.
Keywords: Trh s obráběcími stroji; Porterův model konkurenčního prostředí; PEST anlýza
Thesis title: Analysis of the business strategy and position of DMG MORI in the machine tool market
Author: Žůrková, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jurek, Martin
Opponents: Bolotov, Ilya
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the business strategy and position of the DMG MORI engineering company in the machine tool and forming machine market based on the macro environment and the microenvironment of the company. PEST analysis and Porter's model of competitive environment were used to analyze these environments. Everything was evaluated using SWOT analysis.
Keywords: Porter's model of competitive environment; SWOT analysis; The machine tool market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 7. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58746/podrobnosti

Files for download

    Last update: