Marketing Strategies of Pharmacy Network in the Czech Market

Thesis title: Marketingové strategie lékárenských sítí na českém trhu
Author: Rejzek, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zanalyzovat využívané marketingové nástroje vybrané lékárenské sítě společně s nově definovanou úlohou lékáren v oblasti podpory veřejného zdraví a navrhnout východiska marketingové strategie pro získání konkurenční výhody lékárenské sítě Alphega lékárna v českém prostředí. V první části práce je přiblížena problematika marketingu ve farmacii, marketingového a komunikačního mixu. V další části je charakterizován lékárenský trh v České republice a úloha lékáren v oblasti podpory veřejného zdraví. V analytické části je provedena analýza marketingových nástrojů lékárenské sítě Alphega lékárna s využitím interních sekundárních dat společnosti Alliance Healthcare. V praktické části práce je proveden marketingový výzkum na trhu B2B a B2C. V závěrečné části jsou interpretovány celkové výsledky výzkumu a navržena doporučení pro marketingovou strategii.
Keywords: Marketing ve farmacii; Marketingový výzkum; Alphega lékárna; Alliance Healthcare
Thesis title: Marketing Strategies of Pharmacy Network in the Czech Market
Author: Rejzek, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze marketing tools of chosen pharmacist network and recently defined role of pharmacy in supporting the public's health and suggest recommendations for marketing strategy for obtaining the competitive advantage of the pharmacist network Alphega pharmacy. In the first part is initially approached the pharmaceutical marketing, marketing mix and communication mix. After that, the thesis is focused on the evolution of the Czech pharmacy market and the role of pharmacy in supporting the public's health. In the analytical part are analyzed marketing tools of the pharmacist network Alphega pharmacy with the use of internal secondary data of the Alliance Healthcare company. The substantial part is based on marketing research, which is divided in B2B and B2C parts. In the final chapters, the results of the research are compared, evaluated and suggested recommendations for the marketing strategy.
Keywords: Pharmaceutical marketing; Marketing research; Alphega pharmacy; Alliance Healthcare

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2016
Date of submission: 15. 4. 2017
Date of defense: 14. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58318/podrobnosti

Files for download

    Last update: