Trends in Fashion Marketing and their influence to consumer buying decision

Thesis title: Trendy ve fashion marketingu a jejich vliv na nákupní rozhodování spotřebitele
Author: Votočková, Pavlína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá trendy ve fashion marketingu a jejich vlivem na nákupní rozhodování spotřebitele. Cílem práce je zhodnotit postoj spotřebitelů k fashion marketingu a jeho aktuálním trendům: Fast Fashion, online nakupování, co-brandingu a vlivu sociálních sítí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou spotřebitelského chování, specifikací současné situace na módním trhu, lokalizací výroby a dodavatelským procesem v módním průmyslu. V rámci této části práce jsou představeny vybrané trendy ve fashion marketingu: Fast Fashion, online nakupování, co-branding a sociální sítě. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření, na jehož základě je interpretován hlavní cíl práce.
Keywords: co-branding; fashion marketing; Slow Fashion; sociální média; Fast Fashion; online nakupování
Thesis title: Trends in Fashion Marketing and their influence to consumer buying decision
Author: Votočková, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis deals with Trends in Fashion Marketing and their influence to consumer buying decision. The aim of the thesis is to analyse consumer's attitude to fashion marketing and it's current trends: Fast Fashion, online shopping, co-branding and influence of social sites. The thesis is devided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with consumer behavior, specification of current situation on the fashion market, locating of production and supply chain process in fashion business. In this part trends in fashion marketing: Fast Fashion, online shopping, co-branding and social sites are introduced. The practical part deals with a questionnaire survey. The main aim is interpreted on the basis of the result from the questionnaire survey.
Keywords: Fast Fashion; Fashion Marketing; co-branding; social media; online shopping; Slow Fashion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 4. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57855/podrobnosti

Files for download

    Last update: