Strategy of selling lighting collections in the Arabian peninsula

Thesis title: Strategie prodeje kolekcí svítidel na Arabském poloostrově
Author: Listová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této práce je rozvoj prodeje kolekcí svítidel Společnosti na Arabském poloostrově, a to se zaměřením na obchodně významné trhy zemí sdružených v Radě pro spolupráci arabských států v Zálivu (GCC). Cílem práce je navržení nové strategie a určení konkrétních akčních kroků, které má Společnost učinit, aby se zvýšil prodej kolekcí svítidel v regionu. V teoretické části práce se čtenář obeznámí s pojmy a definicemi objasňujícími otázku problematiky obchodu s luxusem a budování luxusní značky a se specifiky místního trhu. Dále bude charakterizován vývoj trhu s luxusním sklem a s luxusními svítidly. Druhá kapitola představí Společnost a také analyzuje její produktové portfolio. Navazující třetí kapitola je stěžejní a nejobsáhlejší částí práce, neboť je zaměřena na analýzu trhu v arabských zemích se zaměřením na Spojené arabské emiráty. Zahrnuje také analýzu konkurence či vlastní výzkumy na téma nákupního chování místních obyvatel či maloobchodníků v oboru. V diskuzi, která je závěrečnou kapitolou práce, bude zhodnocen současný stav, vytvořena SWOT analýza na základě předchozích zjištění a představen návrh nové strategie a akční kroky.
Keywords: svítidla; Arabský poloostrov; Spojené arabské emiráty; luxusní značka; sklo; kolekce
Thesis title: Strategy of selling lighting collections in the Arabian peninsula
Author: Listová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this thesis is the development of the Company's business with the lighting collections in the Arabian Peninsula, focusing on the commercially significant markets of the GCC countries. The aim of the thesis is to propose a new strategy and to determine the individual action steps that ought to be undertaken by Company in order to increase the sales performance of the lighting collections in the region. In the theoretical part, the reader will learn the concepts and definitions that clarify the issue of the trade with luxury and luxury branding as well as the local market characteristics. It will also define the development of the luxury glass market and luxury lighting fixtures market. The second chapter introduces the Company as well as analyses its product portfolio. The following third chapter is the core and most comprehensive part of the work, as it focuses on market analysis in Arab countries with focus on the United Arab Emirates. It also includes the competition analysis and own research on the purchasing behavior of local residents and retailers in the industry. The discussion which is the final chapter of the thesis will evaluate the current situation, present a SWOT analysis based on previous findings and introduce a proposal of a new strategy and individual action steps.
Keywords: lighting collection; United Arab Emirates; luxury branding; Arabian Peninsula; glass

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 2. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 7. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56488/podrobnosti

Files for download

    Last update: