Analysis of an internet store presenting through social networks

Thesis title: Analýza internetového obchodu prezentujícího se přes sociální sítě
Author: Pichová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou nákupního procesu v internetovém obchodě prezentujícím se zejména skrze sociální sítě (Facebook a Instagram). Internet, a především sociální sítě jsou v dnešní době velmi populární, podobně je tomu s nakupováním přes internet. Cílem práce je otestovat jednoduchost a přehlednost nákupního procesu a zhodnotit profil na sociální síti Facebook. V teoretické části jsou kapitoly popisující internet obecně, možnosti podnikání na internetu a sociální sítě. Hodnocení profilu na sociální síti je realizováno prostřednictvím webové aplikace LikeAlyzer. Dále je součástí práce představení nástroje eye-tracking, který je poté použit k provedení praktické části práce. Výsledky jsou zobrazeny ve formě heatmap (jeden ze způsobů zobrazení výsledků), které jsou doplněny poznatky získanými z krátkých dotazníků.
Keywords: budování značky; eye-tracking; sociální sítě; E-commerce
Thesis title: Analysis of an internet store presenting through social networks
Author: Pichová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the analysis of the shopping process in e-shops, which is presented mainly through social networks, Facebook and Instagram. The Internet and especially social networks are nowadays very popular, just like internet shopping. The aim of the thesis is testing simplicity and clarity of the purchasing process and to evaluate the profile on the Facebook social network. Chapters in the theoretical part describe the Internet in general and business opportunities on the Internet and social networks. The social profile rating is realized through the web application LikeAlyzer. In addition to this, an eye tracking tool is presented there which is used to compose the practical part of this thesis. The results are displayed in the eye maps format, e. g. Heatmaps, which is one way of displaying the results, supplemented by knowledge gained from short questionnaires.
Keywords: eye-tracking; social network; E-commerce; brand building

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 6. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58982/podrobnosti

Files for download

    Last update: