Czech EdTech Startup Expansion to the Republic of Korea

Thesis title: Czech EdTech Startup Expansion to the Republic of Korea
Author: Tlapák, Matouš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubíček, Aleš
Opponents: Carter, Michael
Thesis language: English
Abstract:
The paper investigates if an international educational start-up company based in the Czech Republic should expand to the Republic of Korea and suggests the best means for the foreign country expansion.The thesis has two main parts. The first one provides a theoretical framework for a foreign marketing expansion strategy and introduces necessary information about the chosen country, including its demographics, socio-economic and cultural aspects.The following part suggests the mode of entry, positioning & marketing mix adjustments based on the country specifics, a proposal of marketing communication plan and a go-to-market strategy. Towards the end of the paper financial figures of the intended market entry are revealed and recommendations for potential future growth outlined.
Keywords: Foreign market expansion; Republic of Korea; start-up; education; business strategy; technology; educational technology
Thesis title: Expanze české technologické společnosti v oblasti vzdělávání na jihokorejský trh
Author: Tlapák, Matouš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubíček, Aleš
Opponents: Carter, Michael
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce zkoumá, zda je pro českou startupovou firmu vhodná obchodní expanze do Jihokorejské republiky a následně navrhuje vhodnou strategii pro úspěšný vstup na jihokorejský trh.Práce je rozdělená do dvou základních částí. První z nich představuje teoretický rámec zabývajicí se marketingovou strategií pro zahraniční expanzi a podává základní informace o zvolené zemi, včetně její demografie, socio-ekonimické situace a kulturních aspektů.Druhá z hlavních částí identifikuje nejvhodnější způsob vstupu na zahraniční trh, doporučuje vhodný „positoning“ a úpravy marketingového mixu na základě specifik jihokorejského trhu. V praktické části je taktéž navržený marketingový komunikační plán a konkrétní strategie vstupu na trh, takzvaná „go-to-market” strategie.V závěru práce jsou představeny predikce finančních výsledků a další doporučení pro možný budoucí růst firmy na jihokorejském trhu.
Keywords: Zahraniční expanze; Jihokorejská republika; start-up; vzdělávání; obchodní strategie; technologie; vzdělávaci technologie

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 8. 2016
Date of submission: 1. 6. 2017
Date of defense: 13. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58244/podrobnosti

Files for download

    Last update: