Cunsumer Behaviour within Cosmetic Industry with Focus on the Czech Republic

Thesis title: Cunsumer Behaviour within Cosmetic Industry with Focus on the Czech Republic
Author: Širatovská, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
This work aims at studying consumer behavior within the cosmetic industry in the Czech Republic. Moreover, after reading this paper, companies should find it easier to come up with efficient marketing strategies. The literature review should help the understanding of what stands behind consumer behavior, decision-making process & its influential factors, and brand loyalty. The focus of the practical part is to look at consumer- versus company-driven marketing strategies; emotions versus information, price promotions, celebrity endorsement, and other influential factors. Recommendations to companies are based on interviews and questionnaires. Women are considered as a target consumer. Respondents are divided into two groups, generation ‘Y' (18 - 35 years old) and women in the age 55 - 70 years old. This way we can see how the decision-making process changes over time across generations.
Keywords: Consumer behavior; Brand loyalty; Decision-making process
Thesis title: Spotřební chování v rámci kosmetického průmyslu se zaměřením na Českou republiku
Author: Širatovská, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na spotřební chování v rámci kosmetického průmyslu v České republice. Zároveň by měla společnostem zjednodušit vytváření efektivních marketingových strategií. Přehled literatury má objasnit pojmy jako spotřební chování, proces rozhodování & faktory, které ho ovlivňují, a loajalitu vůči značce. Praktická část se zaměřuje na marketingové strategie řízené zákazníkem versus společností; emoce versus informace, cenová zvýhodnění, vyzobrazení známých osobností a další ovlivňující faktory. Doporučení pro firmy jsou připravena na základě rozhovorů a dotazníků, které jsou zaměřeny na ženy. Respondenti jsou rozděleny do dvou skupin: generace ‘Y’ (18 - 35 let) a ženy ve věku 55 - 70 let. Díky tomuto rozdělení jsme schopni pozorovat změny v rámci rozhodovacího procesu napříč generacemi.
Keywords: Proces rozhodování; Loajalita vůči značce; Spotřební chování

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2013
Date of submission: 1. 6. 2013
Date of defense: 13. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41083/podrobnosti

Files for download

    Last update: