The Millennial Shopper: Rethinking Customer Experience in the Digital Age

Thesis title: The Millennial Shopper: Rethinking Customer Experience in the Digital Age
Author: Sleziaková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
The objective of the presented master’s thesis is to investigate the shopping preferences of Czech millennial customers, who will soon represent the largest consumer segment in the marketplace. The theoretical part discusses different retail business models and their evolution over time, along with disruptive technologies, changing the traditional face of retail. To provide a theoretical basis for later analysis, this part also elaborates on the concept of customer shopping behavior and presents the model of channel choice. The practical part is built upon an empirical study, conducted as a two-stage research process consisting of in-depth interviews and a questionnaire. The final chapter summarizes the findings inferred about the studied sample of Czech millennials with regards to pre-determined hypotheses derived from secondary research. Additionally, practical implications for retailers and local businesses are addressed.
Keywords: technology; innovation; purchasing behavior; retail; Millennials
Thesis title: Zákazník "Millennial": Přehodnocení zkušeností zákazníků v digitálním věku
Author: Sleziaková, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat nákupní preference českých zákazníků generace "Millennials", kteří brzy budou reprezentovat největší spotřebitelský segment na trhu. V teoretické části se diskutuje o různých maloobchodních modelech a jejich vývoji v čase, spolu s technologiemi, které mění tradiční tvář maloobchodu. Pro poskytnutí teoretického základu pro pozdější analýzu, tato část dále zpracovává koncept zákaznického nákupního chování a představuje model výběru kanálu. Praktická část je založena na empirické studii, která se uskutečňuje jako dvoustupňový výzkumný proces sestávající z hloubkových rozhovorů a dotazníku. Závěrečná kapitola shrnuje nálezy odvozené ze studovaného vzorku českých Millennials ve vztahu k předem stanoveným hypotézám odvozeným ze sekundárního výzkumu. Navíc jsou řešeny praktické důsledky pro maloobchodníky a místní podniky.
Keywords: inovace; maloobchod; Millennials

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2017
Date of submission: 16. 8. 2017
Date of defense: 8. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60785/podrobnosti

Files for download

    Last update: