Analysis of business model and growth of an early-stage company in the e-learning market

Thesis title: Analysis of business model and growth of an early-stage company in the e-learning market
Author: Prouza, Kamil
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lukeš, Martin
Opponents: Komrska, Jan
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze a business model of an e-learning company in the Czech Republic whose growth has been rather stagnant and identify ways to accelerate it. An analysis of the business model has been made base on the information provided by the owner. Also, a research of current and prospective customers was conducted using a questionnaire distributed through an online tool. The sample for the current customers consisted of all current customer while the sample for prospective customers consisted of 1 473 contacts in production and manufacturing companies. Based on the results, a set of recommendations have been made for the company. The recommendations, if followed, should accelerate the growth and enable the company to become an important player in the e-learning market.
Keywords: lean methods; business growth; business model; elearning
Thesis title: Analýza obchodního modelu a růstu společnosti na elearningovém trhu
Author: Prouza, Kamil
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lukeš, Martin
Opponents: Komrska, Jan
Thesis language: English
Abstract:
Cílem práce je analýza obchodního modelu české společnosti, která působí na elearningovém trhu. Protože společnost příliš neroste, práce se snaží indentifikovat způsoby, které by mohly vést ke zrychlení růstu. Analýza byla provedena na základě informací poskytnutých od majitele společnosti. Dále byl uskutečněn průzkum mezi současnými a potenciálními zákazníky, který byl distribuován po síti. Výzkumu současných zákazníků se zúčastnili všichni současní zákazníci. Výzkum potenciálních zákazníků zahrnoval 1 473 kontaktů v produkčních a výrobních firmách. Na základě výsledků byly navrženy doporučení, která by měla zrychlit růst společnosti a umožnit jí stát se důležitým hráčem na elearningovém trhu.
Keywords: lean metody; obchodní model; elearning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2017
Date of submission: 18. 8. 2017
Date of defense: 8. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60651/podrobnosti

Files for download

    Last update: