Analysis of Customer Data Tracks and Achieving Conversion Goals Site

Thesis title: Analýza datové stopy zákazníka a dosahování konverzních cílů webu
Author: Kaláb, Jaromír
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je prakticky ověřit, jak může sledování datové stopy zákazníka přinést lepší naplnění konverzních cílů konkrétního e-shopu a jak lze při konstantních marketingových nákladech dosáhnout vyšších konverzí. Práce porovnává dva uplatňované přístupy v segmentu flash sale a na základě analýzy chování zákazníků vyhodnocuje, zda je pro konkrétní portál vhodné zůstat u jeho uzavřenosti, nebo jej otevřít. Metodou A/B testování porovnává, zda růst velikosti zákaznické databáze v uzavřené variantě webu převyšuje krátkodobě vyšší obraty plynoucí z otevřené varianty webu. Snahou je co nejelegantněji zjednodušit výpočet, aby se eliminovalo co nejvíce matematických a ekonomických nepřesností. Hlavním výstupem práce je zjištění, že úbytek obratu způsobený uzavřeností webu je příliš vysoký na to, aby byl kompenzován monetizací zvětšené zákaznické databáze. Toto zjištění koresponduje se současným trendem na českém trhu, ale před provedením pokusu se nepředpokládalo, a ani vývoj na zahraničním trhu tomu neodpovídá. Dílčím výstupem je zjištění hodnoty zákazníka (jeho LTV) a vývoj této hodnoty v čase.
Keywords: konverze; datová stopa; internetový marketing; flash sale
Thesis title: Analysis of Customer Data Tracks and Achieving Conversion Goals Site
Author: Kaláb, Jaromír
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to verify how the tracking of a customer data can meet the conversion goals of a particular e-shop better and how to achieve higher conversion rate at constant marketing costs. The thesis compares two approaches to the flash sale and analyzes whether it is appropriate for a particular portal to remain closed or to open it which is based on a customer behavior analysis. The A/B Testing method compares whether the growth in the size of a customer database in a closed version of a site exceeds to the higher turnover resulting from an open site variant. The aim of the thesis is to make the calculation as simple as possible in order to eliminate as many mathematical and economic inaccuracies as possible. The main output of the thesis is to find that the loss of turnover due to site closure is too high to be offset by monetization of an expanded customer database. This finding corresponds to the current trend in the Czech market, but it was not anticipated before the experiment had been carried out and even a trend on the foreign market does not correspond. The partial output is determination of a custumer lifetime value and the development of this value over time.
Keywords: flash sale; data track; internet marketing; conversion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2013
Date of submission: 30. 4. 2014
Date of defense: 6. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45721/podrobnosti

Files for download

    Last update: