Brand management and its impact on consumer buying decisions

Thesis title: Řízení značky a její vliv na nákupní rozhodování spotřebitelů
Author: Saidov, Farrukh
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a segmentací trhu antiparazitních přípravků pro psy a kočky v České republice. Cílem práce je pomocí primárních a sekundárních dat najít diference a podrobnosti mezi spotřebiteli antiparazitních přípravků a následně doporučit positioning a marketingový mix vůči odkrytým segmentům. Práce obsahuje teoretickou a praktikou část. V teoretické části je popsán průběh cíleného marketingu, marketingový mix a marketingový výzkum. Praktická část zahrnuje analýzu trhu antiparazitních přípravků na základě dat Euromonitoru, cenový screening antiparazitních přípravků pro psy a kočky, benchmarking, segmentaci trhu pomocí sekundárních dat marketingového výzkumu Market&Media&Lifestyle (MML-TGI) a segmentaci trhu pomocí primárních dat. Segmentace primárních a sekundárních dat provedena pomocí faktorové, shlukové a kontingenční analýzy.
Keywords: Segmentace trhu; antiparazitní přípravky pro psy a kočky; marketing; shluková analýza; analýza trhu; faktorová analýza
Thesis title: Brand management and its impact on consumer buying decisions
Author: Saidov, Farrukh
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master’s Thesis is focused on Flea & Tick medication market for cats and dogs in the Czech Republic, its analysis and segmentation. The goal of this thesis is to find differences and similarities among consumers of Flea & Tick medication by using primary and secondary data and then recommend positioning and marketing mix for segments. The thesis contains two parts the theoretical and the practical one. The theoretical part describes the course of targeted marketing, marketing mix and marketing research. The practical part includes market analysis of Flea & Tick medication products based on Euromonitor data, price screening, benchmarking, market segmentation by using agancy data of MML-TGI and market segmentation using primary data.
Keywords: Market segmentation; Flea & Tick medication for cats and dogs; marketing; cluster analysis; factor analysis; marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 10. 2015
Date of submission: 12. 5. 2017
Date of defense: 13. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57698/podrobnosti

Files for download

    Last update: