Analysis of differences in consumer behavior in luxury cosmetics market depending on the purchase method

Thesis title: Analýza odlišností v chování spotřebitelů na trhu luxusní kosmetiky v závislosti na způsobu nakupování
Author: Štěpánková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Hartová, Dominika
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je představit rozdíly v chování mezi spotřebiteli, kteří nakupují luxusní kosmetiku na internetu a kteří ji naopak nakupují pouze v kamenných prodejnách. Na základě případové studie luxusní kosmetické značky a kvantitativního výzkumu budou identifikovány hlavní motivační faktory nákupu a případná doporučení pro značku Kiehl’s. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se soustředí na definici luxusu, luxusní kosmetiky, elektronického obchodu a v poslední části také na samotné dilema luxusu ve spojení s internetem. Praktická část pak obsahuje případovou studii značky Kiehl’s a kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění odlišného chování mezi spotřebiteli.
Keywords: Luxus; Luxusní kosmetika; Elektronický obchod; Značka; B2C
Thesis title: Analysis of differences in consumer behavior in luxury cosmetics market depending on the purchase method
Author: Štěpánková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Hartová, Dominika
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to introduce differences in behaviour between consumers who buy luxury cosmetics online and who buy it in-store. The main factors that lead to the purchase will be identified on the basis of a case study of luxury cosmetics brand and quantitative research. Subsequently, the recommendations for the Kiehl's brand will be presented. The theoretical part focuses on definition of luxury, luxury cosmetics, e-commerce and at the end on the dilemma between internet and luxury. The practical part includes case study of cosmetic brand Kiehl's and quantitative research focused on different kinds of behaviour between consumers.
Keywords: Luxury cosmetics; E-commerce; B2C; Brand; Luxury

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2017
Date of submission: 28. 11. 2017
Date of defense: 30. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62382/podrobnosti

Files for download

    Last update: