Hotel marketing mix analysis

Thesis title: Analýza marketingového mixu hotela
Author: Mäsiarová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Domorák, Jozef
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá analýzou marketingového riadenia a marketingového mixu štvorhviezdičkového hotela. Pre tieto účely bola vykonaná situačná analýza rozdelená na analýzu makroprostredia a mikroprostredia. Ďalej bolo prevedené vlastné anketové šetrenie na 104 respondentoch z cestovných kancelárií a jeho výsledky boli analyzované aj pomocou štatistických metód. Dané zistenia boli zhrnuté v SWOT matici. Napokon sa pristúpilo k samotnej analýze marketingového mixu hotela a formulácii odporúčaní pre zlepšenie jeho výkonu.
Keywords: Situačná analýza; Marketing služieb; Marketing hotela; Anketa; SWOT matica; Marketingový mix
Thesis title: Hotel marketing mix analysis
Author: Mäsiarová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Domorák, Jozef
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This master thesis is focused on marketing management and marketing mix analysis of a four-star hotel. For this matter, situation analysis was executed and divided into macro-environment and micro-environment analysis. Furthermore, own survey was executed with total of 104 respondents from travelling agencies and its results were analysed also with basic statistical methods. These results were summarized it SWOT matrix. Finally, marketing mix analysis took place and suggestions for improvement for the hotel marketing were formulated.
Keywords: Situation analysis; Survey; Service marketing; Hotel marketing; SWOT matrix; Marketing mix
Thesis title: Analýza marketingového mixu hotelu
Author: Mäsiarová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Domorák, Jozef
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zaobírá analýzou marketingového řízení a marketingového mixu čtyřhvězdičkového hotelu. Pro tyto účely byla vykonána situační analýza rozdělena na analýzu makroprostředí a mikroprostředí. Dále bylo provedeno vlastní anketové šetření na 104 respondentech z cestovních kanceláří a jeho výsledky byly analyzovány i pomocí statistických metod. Daná zjištení byly zhrnuty ve SWOT matici. Následně se přistoupilo ke samotné analýze marketingového mixu hotelu a formulaci doporučení pro zlepšení jeho výkonu.
Keywords: Marketing hotelu; Marketingový mix; Situační analýza; Anketa; SWOT matice; Marketing služeb

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 5. 2017
Date of submission: 29. 11. 2017
Date of defense: 24. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62223/podrobnosti

Files for download

    Last update: