Marketing communication tools of Nutricia and their comparison with competitors

Thesis title: Marketingové komunikačné nástroje spoločnosti Nutricia a ich porovnanie voči konkurentom
Author: Tóthová, Ľudmila
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Hajduček, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Na základe analýzy a komparácie marketingových komunikačných nástrojov spoločnosti Nutricia a jej konkurentov na trhu PKU prípravkov, a následných expertných rozhovorov, je cieľom práce zostavenie odporúčaní, ako vylepšiť komunikačné nástroje spoločnosti Nutricia, a poukázať, na ktoré nástroje sa má spoločnosť primárne zamerať. Teoretická časť je venovaná medzinárodnému marketingu, jeho koncepciám a komunikácii v medzinárodnom prostredí. Teória sa ďalej zaoberá i klastrom, jeho typológiou a modelmi klastrov a etikou vo farmaceutickom priemysle. Analytickú časť tvorí predstavenie spoločnosti Nutricia a základné informácie o ochorení fenylketonuria (PKU). Ďalej túto časť tvorí už samotná analýza a komparácia komunikačných nástrojov a výstup z expertných rozhovorov. V závere sú zostavené konkrétne odporúčania a zmeny v komunikačných nástrojoch, ktoré by mala spoločnosť Nutricia aplikovať.
Keywords: Medzinárodný marketing; Marketingové komunikačné nástroje; Klaster; Fenylketonuria; Etika vo farmaceutickom priemysle
Thesis title: Marketing communication tools of Nutricia and their comparison with competitors
Author: Tóthová, Ľudmila
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Hajduček, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Based on the analysis and comparison of Nutricia's marketing communications tools and its competitors on the market of PKU products, and subsequent expert interviews, the aim of this work is to compile recommendations about how to improve Nutricia's communication tools and to indicate tools, which the company should primarily focus on. The theoretical part is focused on international marketing, its concepts and communication in international environment. Further, the theory focuses on cluster, its typology and models of clusters, as well and ethics in pharmaceutical industry. The analytical part is an introduction of Nutricia and basic information about phenylketonuria (PKU). Furthermore, part of analytical part is the analysis and comparison of communication tools and the outcome of expert interviews. In the end, specific recommendations and changes in the communication tools that Nutricia should apply are constructed.
Keywords: Claster; Ethics in Pharmaceutical Industry; International Marketing; Marketing Communication Tools; Phenylketonuria
Thesis title: Marketingové komunikační nástroje společnosti Nutricia a jejich porovnání vůči konkurentům
Author: Tóthová, Ľudmila
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Hajduček, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Na základě analýzy a komparace marketingových komunikačních nástrojů společnosti Nutricia a jejích konkurentů na trhu PKU přípravků, a následných expertních rozhovorů, je cílem práce sestavení doporučení, jak vylepšit komunikační nástroje společnosti Nutricia, a poukázat na které nástroje se má společnost primárně zaměřit. Teoretická část je věnována mezinárodnímu marketingu, jeho koncepcím a komunikaci v mezinárodním prostředí. Teorie se dále zabývá i klastrem, jeho typologií a modely klastrů a etikou ve farmaceutickém průmyslu. Analytickou část tvoří představení společnosti Nutricia a základní informace o onemocnění fenylketonurie (PKU). Dále tuto část tvoří již samotná analýza a komparace komunikačních nástrojů a výstup z expertních rozhovorů. V závěru jsou sestaveny konkrétní doporučení a změny v komunikačních nástrojích, které by měla společnost Nutricia aplikovat.
Keywords: Mezinárodní marketing; Marketingové komunikační nástroje; Klastr; Etika ve farmaceutickém průmyslu; Fenylketonurie

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 11. 2016
Date of submission: 29. 11. 2017
Date of defense: 24. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59696/podrobnosti

Files for download

    Last update: