A marketing strategy of a selected accommodation facility

Thesis title: Marketingová strategie vybraného ubytovacího zařízení
Author: Kubíčková, Helena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Šimoníková, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje problematice strategického řízení hotelu pomocí marketingu. Jejím cílem je analýza vybraného hromadného ubytovacího zařízení a návrh marketingové strategie na základě zjištěných poznatků. Navržen je jak proces, tak i marketingový mix, který je sestaven tak, aby byl pro dané zařízení optimální a bylo možné jej snadno aplikovat. Práce implementuje poznatky z obecného marketingu, následně je rozvíjí o specifika marketingu služeb. V teoretické části je také představen cestovní ruch, jsou charakterizována hromadná ubytovací zařízení a jejich vliv na ekonomiku.
Keywords: hotel; marketingová situační analýza; hromadné/hromadná ubytovací zařízení; marketingový mix; hotelnictví; cestovní ruch; marketing; marketing služeb; marketingová strategie
Thesis title: A marketing strategy of a selected accommodation facility
Author: Kubíčková, Helena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Šimoníková, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the issue of strategic hotel management run by marketing. Its purpose is to analyze a selected accommodation facility and to propose a marketing strategy based on the results of the analysis. Both the process and the marketing mix are drafted to be optimal for the facility and easy to apply. The thesis implements knowledge from general marketing is enriched by characteristics of service marketing. The theoretical part also introduces tourism, accommodation facilities and their impact on the economy are characterized as well.
Keywords: hotel; accommodation facility/facilities; marketing mix; marketing of services; marketing situation analysis; tourism; hospitality; marketing; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2016
Date of submission: 29. 11. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59259/podrobnosti

Files for download

    Last update: