Social media and their influence on Generation Y´s purchase decision in Tourism

Thesis title: Sociální média a jejich vliv na nákupní rozhodování generace Y v oblasti cestovního ruchu
Author: Farkačová, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Havlíčková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat jak sociální média ovlivňují nákupní rozhodování generace Y, a to konkrétně v oblasti cestovního ruchu. Práce zkoumá problematiku v jaké fázi procesu nákupního rozhodování mají sociální média největší vliv na spotřebitele z řad generace Y. Teoretická část se věnuje pojmu generace Y a charakterizuje její nejtypičtější znaky. Dále práce objasňuje princip nákupního rozhodování a fungování jednotlivých sociálních médií, a to v kontextu cestovního ruchu. V neposlední řadě jsou v teoretické části připomenuty požadavky generace Y na jednotlivé subjekty cestovního ruchu. V praktické části je představen primární průzkum.
Keywords: generace Y; Sociální média; Nákupní rozhodování; Cestovní ruch; Marketingová komunikace
Thesis title: Social media and their influence on Generation Y´s purchase decision in Tourism
Author: Farkačová, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Havlíčková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of master´s thesis is to analyse a social media and their influence on generation Y´s purchasing decision specifically in Tourism. The thesis deals with the definition of the stage of purchasing decision at which social media have the greatest influence on the generation Y consumer. In theoretical part, the thesis explains the concept of Generation Y and its typical characteristics. Moreover, the thesis clarifies principles of purchasing decision and deals with the functions of particular social media in the context of Tourism. Last but not least, the generation Y demands on particular sections of tourism are mentioned in the theoretical part. In the practical part, primary survey is presented.
Keywords: Generation Y; Social Media; Tourism; Marketing Communication; Purchasing decision

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2017
Date of submission: 4. 12. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60659/podrobnosti

Files for download

    Last update: