Programming 2D games in Java
Thesis title: | Programování 2D her v jazyce Java |
---|---|
Author: | Novosad, Jan |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Ženíšek, Jan |
Opponents: | Buchalcevová, Alena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj 2D her v programovacím jazyce Java s důrazem na framework libGDX. Cílem této práce je představit způsob vývoje 2D her v libGDX a na praktickém příkladu předvést vývoj 2D multiplatformní hry pomocí této technologie. Teoretická část se zabývá jazykem Java, jeho uplatněním při tvorbě her a dalšími vybranými technologiemi pro vývoj her v tomto jazyce. Úvodní teoretickou část uzavírá přehled použití libGDX a popisuje jednotlivé aspekty vývoje od nastavení vývojového prostředí, vykreslování grafiky, ovládání hry, počítání kolizí až po finální sestavení.V praktické části je vyhrazen prostor pro vývoj konkrétní hry v libGDX. Je zde představen koncept hry, architektura projektu a způsob implementace hlavních herních mechanismů. Na závěr této části je výsledek zhodnocen a jsou navrhnuta možná rozšíření. |
Keywords: | Java; vývoj počítačových her; libGDX; multiplatformní hry; 2D hry |
Thesis title: | Programming 2D games in Java |
---|---|
Author: | Novosad, Jan |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Ženíšek, Jan |
Opponents: | Buchalcevová, Alena |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis focuses on 2D game development in Java programming language with emphasis on the libGDX framework. The aim of this paper is to present possibilities of 2D game development in libGDX and to show an example of 2D cross-platform game development using this technology. The theoretical part firstly deals with Java language, its usages in-game development and with other selected technologies used for game development within this language. The introductory theoretical part is concluded with a review of libGDX capabilities in which are described several aspects of development from setting development environment, drawing graphics, controlling the game, calculating collisions to final deployment.The practical part is reserved for developing a specific game in libGDX. Here are presented the game concept, project architecture and implementation of main game mechanics. At the end of this part, the result is evaluated, and possible expansions are proposed. |
Keywords: | Java; video game development; libGDX; cross-platform games; 2D games |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 29. 11. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 4. 12. 2017 |
Date of defense: | 26. 1. 2018 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/59799/podrobnosti |