Integrated Marketing Communication – application on the selected company

Thesis title: Integrovaná marketingová komunikace - aplikace na vybrané firmě
Author: Gabdrakhmanova, Regina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vypracování integrované marketingové komunikace pro jednoho z nejsilnějších hráčů v oblasti sdílené ekonomiky – Airbnb. Teoretická část charakterizuje sdílenou ekonomiku, marketingovou komunikaci a její nástroje, východiska pro plán marketingové komunikace, jejich trendy a možné užití v praxi. V praktické části je analyzováno vnitřní a vnější okolí společnosti, stanovena cílová skupina a komunikační strategie. Na základě toho byl vytvořen projekt integrované marketingové komunikace. Jsou názorně ukázány možnosti vyhodnocení účinnosti aktivit, a také je vyhotoven přehled nákladů, které firma musí vynaložit na jejich provedení.
Keywords: Airbnb; marketing; sdílená ekonomika
Thesis title: Integrated Marketing Communication – application on the selected company
Author: Gabdrakhmanova, Regina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to develop integrated marketing communication for one of the strongest players in the shared economy - Airbnb. The theoretical part characterizes the shared economy, marketing communication and its tools, starting points for the marketing communication plan, their trends and possible use in practice. The practical part analyses the internal and external environment of the company, determines the target group and communication strategy. Based on this, an integrated marketing communication project was developed. The possibilities of evaluating the effectiveness of activities are shown, as well as an outline of the costs that the company has to spend to implement them.
Keywords: Airbnb; marketing; sharing economy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2017
Date of submission: 6. 12. 2017
Date of defense: 10. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63124/podrobnosti

Files for download

    Last update: