Marketing strategy of Louis Vuitton

Thesis title: Marketingová komunikácia značky Louis Vuitton
Author: Gojdičová, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá špecifikami marketingu luxusných módnych značiek a konkrétne značke Louis Vuitton. Hlavným cieľom práce je na základe vykonaného výskumu navrhnúť vylepšenia komunikačnej stratégie značky. Prvé 4 kapitoly práce sú teoreticky zamerané a vysvetľujú pojmy v oblasti značky, luxusu a marketingovej komunikácie. Posledné 2 časti sú zamerané na výskum, na základe ktorého boli navrhnuté vylepšenia súčasnej komunikácie.
Keywords: luxus; Louis Vuitton; marketing; značka; móda
Thesis title: Marketingová komunikácia značky Louis Vuitton
Author: Gojdičová, Alexandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá specifiky marketingu luxusních módních značek a konkrétní značce Louis Vuitton. Hlavním cílem práce je na základě provedeného výzkumu navrhnout vylepšení komunikační strategie značky. První 4 kapitoly práce jsou teoreticky zaměřené a vysvětlují pojmy v oblasti značky, luxusu a marketingové komunikace. Poslední 2 části jsou zaměřeny na výzkum, na jehož základě byly navrženy vylepšení současné komunikace.
Keywords: luxus; marketing; Louis Vuitton; značka; móda
Thesis title: Marketing strategy of Louis Vuitton
Author: Gojdičová, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Zlatić, Marija
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with the specifics of marketing of luxury fashion brands and specifically Louis Vuitton brand. The main objective of the work is to propose improvements to the brand communication strategy based on the research conducted. The first 4 chapters of the thesis are theoretically focused and explain the concepts of brand, luxury and marketing communication. The last two sections are focused on research that suggests improvements to contemporary communication.
Keywords: luxury; Louis Vuitton; marketing; fashion; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2017
Date of submission: 6. 12. 2017
Date of defense: 23. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60682/podrobnosti

Files for download

    Last update: