Analysis and comparison of consumer behavior in Prague and the Moravian-Silesian region

Thesis title: Analýza a komparace nákupního chování spotřebitelů v Praze a Moravskoslezském kraji
Author: Mičková, Silvie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sviták, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zhodnocením a komparací nákupního chování spotřebitelů v Praze a Moravskoslezském kraji. Teoretická část popisuje spotřební a nákupní chování a přístupy k jejich sledování, definuje fáze kupního rozhodovacího procesu a vymezuje podstatu marketingového výzkumu.Praktická část práce je založena na klasifikaci českého spotřebitele, vymezení trhu mobilních telefonů ve sledovaných krajích, analýze demografických a ekonomických ukazatelů v obou krajích a v neposlední řadě na analýze vlastního dotazníkového šetření koncového spotřebitele.Závěrečná část shrnuje zjištěné informace a nabízí nejdůležitější poznatky, které vyplynuly ze zhodnocení a srovnání nákupního chování spotřebitelů v obou krajích.
Keywords: Spotřební chování; Smartphony; Nákupní chování; Praha; Moravskoslezský kraj; Spotřebitel
Thesis title: Analysis and comparison of consumer behavior in Prague and the Moravian-Silesian region
Author: Mičková, Silvie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sviták, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with evaluation and comparison of consumer behavior in Prague and the Moravian-Silesian Region.The theoretical part describes consumer behavior and approaches to their monitoring, defines the stages of the consumer decision-making process and highlights individual phases of marketing research.The practical part of the thesis is based on the classification of the Czech consumer, the definition of the smartphone market in the monitored regions and the analysis of the demographic and economic indicators in both regions. The main chapter of this part deals with end-user analysis based on my own research.The final part summarizes the most important findings resulting from the evaluation and comparison of consumer behavior in Prague and the Moravian-Silesian Region.
Keywords: Consumer behavior; Consumer; Smartphones; Prague; Moravian-Silesian region

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2017
Date of submission: 6. 12. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60188/podrobnosti

Files for download

    Last update: