Social networks in the Czech environment

Thesis title: Sociální sítě v českém prostředí
Author: Janák, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čermák, Radim
Opponents: Galba, Alexander
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá sociálními sítěmi a jejich možnostmi využití v podnikové praxi. Konkrétně se pak práce zaměřuje na zkoumání současného stavu využívání podniky v České republice. Obsahem práce je stručný popis vývoje sociálních sítí, jejich vliv na sociální skupiny, možnosti využití v oblasti podnikání a přehled současného stavu ve světě a v tuzemsku. Dále jsou vymezeny základní pojmy a rozbor digitální propasti, která charakterizuje mezery přístupu k využívání jakékoli technologie. Hlavním cílem diplomové práce je zkoumání příčin nevyužívání sociálních sítí jednotlivci a subjekty v oblasti podnikání. Závěrečná část práce je věnována popisu optimalizace sociálních sítí pro zkvalitnění obsahu, s cílem zvýšit publicitu značky, produktu nebo služby a zvýšit úroveň zapojení uživatelů na podnikových sociálních sítích.
Keywords: optimalizace pro sociální sítě; digitální propast; sdílení; faktor rozmanitosti; Sociální sítě
Thesis title: Social networks in the Czech environment
Author: Janák, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čermák, Radim
Opponents: Galba, Alexander
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis covers social networks and the possibilities of use in corporate practi-ce. Specifically, the thesis focuses on the current state of business use in the Czech Re-public. The content of this thesis is a brief description of the development of social networks, their influence on social groups, possibilities of use in the field of business and overview of current situation in the world and in the Czech Republic. Further more the basic terms are defined and the analysis of the digital divide, which characterizes the gaps in the use of any technology. The main goal of this diploma thesis is to study the impact of non-use of social networks by individuals and business entities. The final part describes the optimization of social networks for content improvement, with the aim to increase the brand, product or service publicity and to increase the level of involvement of users in corporate social networks.
Keywords: social media optimization; sharing; Social networks; digital divide; diversity factor

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2017
Date of submission: 7. 12. 2017
Date of defense: 23. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63598/podrobnosti

Files for download

    Last update: