Proposal of the communication strategy of Urban Decay brand at the time of entering social networks in the Czech Republic

Thesis title: Návrh komunikační strategie značky Urban Decay při vstupu na sociální sítě v ČR
Author: Wygrysová, Dominika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce s názvem „Návrh komunikační strategie značky Urban Decay při vstupu na sociální sítě v ČR“ se zaměřuje na problematiku komunikace na sociálních sítích. Značka Urban Decay, která na český trh vstoupila v roce 2015, je jednou z významných značek luxusní kosmetiky. Zatímco ve Spojených státech značka v komunikaci na sociálních sítích dominuje, v České republice prozatím nedisponuje lokálními sociálními profily. Z dotazníkového šetření vyplývá, že povědomí o značce mezi českými zákazníky je aktuálně spíše nízké. Šetření zároveň prokazuje, že sociální sítě jsou hlavním zdrojem inspirace respondentek v oblasti líčení a oblékání a mají pozitivní vliv na nákupní chování zasažených uživatelů. Cílem práce je analyzovat současnou komunikaci značky a na základě zmíněných zjištění navrhnout komunikační strategii značky na sociálních sítích pro rok 2018. Pro volbu vhodné komunikace je v práci využito konkurenční analýzy, SWOT analýzy, zmíněného dotaznikového šetření dvou osobních rozhovorů s brand manažerkou značky. V samotném návrhu je pak největší důraz kladen na autentickou komunikaci na Instagramu, který je pro cílovou skupinu tím nejvhodnějším nástrojem a dokáže ji efektivně zasáhnout přímo v jejím přirozeném prostředí.
Keywords: komerční komunikace; značka; sociální sítě; Urban Decay; kosmetika; Facebook; Instagram; Youtube; Snapchat; povědomí o značce
Thesis title: Proposal of the communication strategy of Urban Decay brand at the time of entering social networks in the Czech Republic
Author: Wygrysová, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis titled “Proposal of the communication strategy of Urban Decay brand at the time of entering social networks in the Czech Republic“ focuses on the issue of communication on social networks. The Urban Decay brand, which entered the Czech market in 2015, is one of the leading brands of luxury cosmetics. While it is considered a dominating brand in social media communication in the United States, it does not currently have local social profiles in the Czech Republic. The questionnaire survey shows that brand awareness among Czech customers is currently rather low. At the same time, the survey shows that social networks are the respondents´ main source of inspiration for make-up and dressing and have a positive impact on the purchasing behavior of affected users. The aim of the work is to analyze the current brand communication and, based on the above-mentioned findings, to design a communication strategy of the brand on social networks for the year 2018. For the ideal choice of suitable communication, there has been conducted the competitive analysis, the SWOT analysis, the questionnaire survey and two personal interviews with brand manager. In the design itself, the greatest emphasis is being placed on authentic communication on Instagram, which is the most appropriate tool for the target group and can effectively intervene directly in its natural environment.
Keywords: Facebook; Instagram; Snapchat; Youtube; commercial communication; social network; Urban Decay; cosmetics; brand; brand awereness

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2017
Date of submission: 7. 12. 2017
Date of defense: 17. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60900/podrobnosti

Files for download

    Last update: