Market opportunities for Czech entities in the United Arab Emirates

Thesis title: Příležitosti českých subjektů na trhu Spojených arabských emirátů
Author: Venc, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Doubek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je charakterizovat Spojené arabské emiráty (SAE) jako obchodního partnera České republiky a specifikovat obchodní příležitosti pro české subjekty. Dílčím cílem práce je charakterizovat specifika trhu a kultury, jejichž znalost českým subjektům pomůže uplatnit se na trhu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je všeobebecná charakteristika SAE se zaměřením na právní, daňové a makroekonomické prostředí. Druhá kapitola se věnuje zahraničnímu obchodu SAE s důrazem na vzájemný obchod s ČR. Na základě analýzy vzájemného obchodu jsou specifikovány obchodní příležitosti pro české subjekty. Třetí kapitola se zaměřuje na specifika trhu a kulturní odlišnosti. Poslední kapitola je věnovována rozhovoru s osobami, které v SAE žijí.
Keywords: specifika trhu; kulturní odlišnosti; Spojené arabské emiráty; obchodní příležitosti
Thesis title: Market opportunities for Czech entities in the United Arab Emirates
Author: Venc, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Doubek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is to identify the United Arab Emirates (UAE) as a business partner of the Czech Republic and specify market opportunities for Czech entities. The partial goal is to characterise market specifications and cultural differences, which will help Czech entities to enter the market. The thesis is divided into four chapters. The first chapter deals with general characteristics of the UAE, mainly focused on regulatory, tax and macroeconomic environment. The second chapter covers foreign trade of the UAE with attention to bilateral trade with the Czech Republic. On the basis of an analysis of the bilateral trade are identified market opportunities for Czech entities. The third chapter focuses on market specifications and cultural differences. The last chapter is dedicated to an interview with persons who live in the UAE.
Keywords: market specifications; United Arab Emirates; cultural differences; market opportunities

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 1. 2017
Date of submission: 7. 12. 2017
Date of defense: 15. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60502/podrobnosti

Files for download

    Last update: