Communication strategies of banking institutions focuses in detail on the mortgage market

Thesis title: Komunikační strategie bankovních institucí se zaměřením na hypoteční trh
Author: Rykrová, Pavlína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunikačních strategií vybraných bankovních institucí. Analýza se detailně zaměřuje na český hypoteční trh. První část se věnuje marketingové komunikaci, strategii a komunikačnímu mixu z teoretického pohledu. V praktické části jsou analyzovány marketingové kampaně pěti vybraných bank, a to Hypoteční banky, České spořitelny, Komerční banky, Raiffeisenbank a UniCredit Bank. Výběr bankovních institucí vychází z největšího objemu uzavřených hypotečních úvěrů za rok. Zjištěné skutečnosti jsou zasazeny do kontextu událostí na hypotečním trhu a porovnány s ostatními marketingovými kampaněmi. Praktická část je doplněna o statistická data vybraných společností.
Keywords: banky; hypotéka; marketing; analýza; strategie
Thesis title: Communication strategies of banking institutions focuses in detail on the mortgage market
Author: Rykrová, Pavlína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is concerned with analysis of communication strategies of selected banking institutions. Tha analysis focuses in detail on the Czech mortgage market. The first part deals with marketing communication, strategy and communication mix with theoretical point of view. The practical part analyzes the marketing campaigns of five selected banks, namely Hypoteční banky, Česká spořitelna, Komerční banka, Raiffeisenbank and UniCredit Bank. The choice of banking institutions is based on the largest volume of signed mortgage contracts per year. The facts are set in context of events on the mortgage market and compared to other marketing campaigns. The practical part is supplemented by statistic data of selected companies.
Keywords: analysis; mortgage; marketing; strategy; banks

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 1. 2017
Date of submission: 7. 12. 2017
Date of defense: 10. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60265/podrobnosti

Files for download

    Last update: